Korzyści wynikające z praktyki wdzięczności

Poświęcanie czasu na praktykę wdzięczności może zaskakująco wpływać na Ciebie i Twoich bliskich- zarówno psychicznie, jak i fizycznie. Poniżej wypisuję cztery najbardziej wpływowe sposoby  na praktykę wdzięczności, które mogą mieć ogromny wpływ na jakość Twojego życia.

 

  1. Wzmacnia Twoje relacje

Kilka badań psychologicznych wykazało, że wyrażanie wdzięczności wobec, za partnera bądź przyjaciela może zwiększyć postrzeganie głębokości więzi Was łączącej.

Według jednego z badań ludzie poświęcający czas na refleksję i ekspresję swojej wdzięczności za pewne rzeczy dotyczące relacji bądź drugiej osoby uzyskali lepsze wyniki w testach mierzących poczucie „wspólnej siły”. Okazuje się, że nie tylko osoba okazująca wdzięczność odczuwa korzyści, ale również osoba otrzymująca wdzięczność zauważa wzmocnienie więzi.

Wdzięczność prowadzi do poczucia uznania, docenienia. Poczucie bycia docenianym prowadzi natomiast do głębszego rozwoju relacji między Tobą a osobą, z którą praktykujesz wdzięczność.

 

  1. Ułatwia szczerą komunikację

Inne badania wykazują, że związki, w których wdzięczność wyrażana i otrzymywana jest częściej, partnerzy czują się bardziej komfortowo okazując  swoje obawy oraz rozwiązują swoje problemy łagodniej.

Powyższe zachowania ułatwiają natomiast wejście związku na wyższy poziom uczciwości i autentyczności, ponieważ obie strony czują się bezwarunkowo kochane i doceniane. Nie boją się poruszać trudnych tematów, są bardziej otwarci na przyjmowanie opinii na swój temat oraz zmiany swoich zachowań, co prowadzi do osiągania sukcesów w długotrwałych związkach.

 

  1. Wzmacnia długoterminowe poczucie szczęścia

Umiejętność koncentrowania się na wdzięczności i umiejętność przywoływania poczucia wdzięczności w głowie wzmacnia długoterminowe poczucie szczęścia i zadowolenie z życia.

Co ciekawe prowadzenie „dzienniczka wdzięczności” systematycznie raz w tygodniu przynosi najbardziej naturalne i długotrwałe rezultaty.

 

  1. Pomaga rozładować ból

Wile badań dowodzi, że praktyka wdzięczności wiąże się z zmniejszonym odczuwaniem objawów stresu, zmęczenia, bólów fizycznych i objawów chorobowych. Prowadzi do lepszej jakości i ilości snu oraz zwiększa odporność organizmu.

 

 

Facebook Comments

KIM JESTEM? Pasjonatką sportu i zdrowego odżywiania, zafascynowaną tajnikami psychologii. Tancerką, aktywnym trenerem, kobietą maratończykiem i miłośniczką jogi. Odkąd pamiętam prowadzę aktywny tryb życia. Wychowałam się w rodzinie, w której do szkoły jeździło się rowerem, a wakacje spędzało się na wyjazdach sportowych. Narty, lotnie, rowery, rolki. Sport mnie ukształtował, sport mnie wychował. Sport nauczył mnie łamać kolejne bariery psychiczne i sięgać po więcej. Sport nauczył mnie dbać o własne ciało i umysł. Sport pokazał mi możliwości, sport podarował mi ogromne, niesamowite emocje. Sport nauczył mnie cieszyć się życiem i zachęcił do dbania o siebie. Sport sprawił, że zapragnęłam żyć naprawdę. Zapragnęłam żyć forever.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *