5 pomysłów na zdrowe słodkie wegetariańskie śniadanie

  1. Bananowa owsianka

– 80 g płatków owsianych

– szklanka mleka roślinnego

– 2 łyżeczki płatków migdałów

– banan

Gotujemy płatki owsiane w mleku, zdejmujemy z ognia, dodajemy płatki migdałów i pokrojonego w plastry banana. Można dodać szczyptę wanilii.

*1 porcja- 490 kcal

 

 

  1. Owsianka z mango, bananem i orzechami włoskimi

– szklanka mleka roślinnego

– 70g płatków owsianych

– ¼ średniego mango

– ½ średniego banana

–  łyżka posiekanych orzechów włoskich

– łyżeczka cynamonu

Banana i mango obrać i pokroić na mniejsze kawałki. Płatki owsiane ugotować na mleku. Gotową owsiankę posypać cynamonem i posiekanymi orzechami włoskimi. Podawać z pokrojonymi owocami.

*1 porcja – 510 kcal

 

 

  1. Brzoskwiniowa kruszonka

– 50 g migdałów

– 50 g orzechów brazylijskich

– 25 g siemienia lnianego

– łyżeczka syropu z agawy

– łyżeczka masła

– brzoskwinia

Migdały, orzechy i siemię lniane miksujemy w młynku do kawy lub robocie kuchennym. Mieszamy z łyżeczką syropu z agawy i masła. Wsypujemy do małej ceramicznej foremki. Na górze układamy kawałki brzoskwini. Zapiekamy ok 10 minut w temperaturze 200 stopni C.

*bezglutenowe, 1 porcja- 415 kcal

Podajemy z szklanką świeżo wyciśniętego soku z jabłek z dodatkiem imbiru.

 

 

  1. Budyniowa gruszka

– 1 gruszka

– 50 ml soku naturalnego jabłkowego

– 120 ml mleka owsianego

– 1,5 płaskiej łyżki mąki ziemniaczanej

– łyżeczka syropu klonowego

– szczypta wanilii

– 15 g płatków migdałów

– 30 g malin

– 30 g borówek

Obieramy gruszkę, kroimy na 4 części, usuwając gniazda nasienne. Gotujemy ok 12 min z sokiem jabłkowym. Połowę mleka owsianego gotujemy, w drugą połowę mieszamy z mąką, syropem klonowym i wanilią. Gotujące  mleko zdejmujemy z ognia i nie przestając mieszać łączymy z mlekiem z dodatkami. Zagotowujemy razem. Płatki migdałów prażymy na suchej patelni na złocisty kolor. Gruszki zalewamy budyniem i zdobimy pozostałymi owocami i płatkami migdałów.

*bez laktozy, 1 porcja – 255 kcal

 

 

  1. Budyń jaglany

– 25 g kaszy jaglanej

– 100 ml wody

– szczypta soli

– 50 ml mleka kokosowego

– łyżeczka cukru trzcinowego

– jabłko

– łyżka płatków migdałów

Jabłko obieramy i kroimy w kostkę. Dusimy pod przykryciem na małym ogniu ok 5 minut. Migdały prażymy na suchej patelni na złocisty kolor. Kaszę gotujemy w wodzie z solą ok 12 minut. Pod koniec gotowania dodajemy mleko i cukier. Zdejmujemy z ognia i blendujemy na jednolitą masę. Nakładamy do miseczki, dodajemy uduszone jabłko i posypujemy płatkami migdałów.

*bez laktozy, bezglutenowy, 1 porcja – 260 kcal

 

 

Facebook Comments

KIM JESTEM? Pasjonatką sportu i zdrowego odżywiania, zafascynowaną tajnikami psychologii. Tancerką, aktywnym trenerem, kobietą maratończykiem i miłośniczką jogi. Odkąd pamiętam prowadzę aktywny tryb życia. Wychowałam się w rodzinie, w której do szkoły jeździło się rowerem, a wakacje spędzało się na wyjazdach sportowych. Narty, lotnie, rowery, rolki. Sport mnie ukształtował, sport mnie wychował. Sport nauczył mnie łamać kolejne bariery psychiczne i sięgać po więcej. Sport nauczył mnie dbać o własne ciało i umysł. Sport pokazał mi możliwości, sport podarował mi ogromne, niesamowite emocje. Sport nauczył mnie cieszyć się życiem i zachęcił do dbania o siebie. Sport sprawił, że zapragnęłam żyć naprawdę. Zapragnęłam żyć forever.

One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *