Rolowanie- dlaczego warto?

top feature image

Rolowanie- dlaczego warto?

Świadomi sportowcy, trenerzy i terapeuci mówią, że wszystkie działania są daremne, jeśli nie potrafisz znaleźć czasu na odpoczynek. Roler może dać ci nieco odpoczynku, stać się pomocą w odnowie biologicznej. Jednak jego największą zaletą jest dostępność dla każdego, duża skuteczność jako narzędzia do samodzielnego użycia, przywracającego sprawność i zapobiegającego urazom.

Wałek z pianki działa pod naciskiem ciężaru twojego ciała. Oferuje wiele korzyści płynących z masażu sportowego, przede wszystkim przywrócenia napiętym po treningu mięśniom, ścięgnom i powięziom ich normalnego tonusu. Jego zastosowanie wspomaga regenerację poprzez stymulację przepływu krwi i krążenia, a tym samym ułatwia substancjom odżywczym i tlenowi dostęp do mięśni. Poprawia zakres ruchów i zapobiega kontuzjom poprzez rozbijanie zrostów tkanki miękkiej i bliznowatej.

Napięcia powięzi-owe* mogą prowadzić do zaburzenia statyki ciała- wad postawy, zmian w sposobie oddychania poprzez napięcia gromadzone w tłoczni brzusznej i klatce piersiowej, a także zmniejszonej przemiany materii spowodowanej niedokrwieniem, niedotlenieniem napiętych tkanek.

Dzięki prawidłowemu i systematycznemu rozluźnianiu powięzi możemy zapobiec powyższym zmianom, usprawnimy rekonwalescencję, a nawet zwiększymy mobilność fizyczną i gibkość.

Najlepiej zacząć wykonywać masaże jeszcze zanim zaobserwujesz u siebie bóle tzw. punktów spustowych. Przed zastosowaniem wałka ochłoń nieco po treningu, porozciągaj się.

Następnie wykonując masaż pamiętaj, żeby najlepiej utrzymywać trzy punkty styku z podłożem oraz obszarem wałka. Roluj od miejsc najdalszych do najbliższych. Jeśli znajdziesz bolesne miejsce- spędź więcej czasu na jego rozluźnianiu. Unikaj stosowania bezpośredniego nacisku na wystające kości.

Po zakończeniu procesu powinieneś czuć się lepiej. Wałka możesz używać zarówno przed treningiem jak i po. Przed treningiem ruchy mogą być dynamiczniejsze, by rozgrzać i pobudzić organizm do działania. Po treningu powolne, by zrelaksować organizm.

 

  • „Powięź jest nieprzerwaną, trójwymiarową siecią tkanek, która rozciąga się od stóp do głowy, od przodu do tyłu, od zewnątrz do wewnątrz (…). Powięź może się odnosić do zbitej warstwy tkanki (jak powięź szeroka uda), jak również do torebki stawowej, torebki narządów, przegrody mięśniowej, więzadeł, troczków, rozcięgien, ścięgien, powięzi mięśni, nerwów i innych włóknistych tkanek kolagenowych ” -publikacje pokongresowe, „Powięź- Kopciuszek nauk ortopedycznych”, Harvard Medical School

 

 

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Post navigation

Previous Post :